افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی WP Super Cache

افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی WP Super CacheReviewed by Mehdi on Jul 27Rating: 4.5افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی WP Super Cacheافزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی WP Super Cache این افزونه برای سرعت بارگذاری سایت شما حائز اهمیت است، با کش کردن سایت خود سرعت سایت شما بالا میرود در ابتدا.

افزونه کش WP Super Cache برای وردپرس

این افزونه برای سرعت بارگذاری سایت شما حائز اهمیت است، با کش کردن سایت خود سرعت سایت شما بالا میرود در ابتدا فایل های استاتیک html تولید میکند و دیگر نیازی نیست مرورگرها اسکریپتهای نسبتا سنگین php را بارگذاری کنند.

افزونه افزایش سرعت سایت وردپرسی WP Super Cache

این فایل ها برای اکثریت کاربرانی ارائه خواهد شد که وارد سیستم نشده اند یا دیدگاهی نگذاشته اند و یا پسورد پستهای محافظت شده را مشاهده نکرده اند. برای ۹۹% بازدیدکنندگان فایل های استاتیک ارائه میشود. یک فایل کش شده را می توان هزاران بار ذخیره کرد. سایر بازدیدکنندگان، فایلهای کش شده سفارشی برای بازدید آنها ذخیره میکنند، اگر وارد سیستم شده اند یا دیدگاهی گذاشتند، این جزئیات برای آنها نمایش داده خواهد شد و کش میشوند.

این افزونه به سه روش فایل های کش شده را ذخیره میکند:

۱.expert، سریع ترین روش استفاده از ماژول آپاچی “mod_rewrite” است که فایل های “supercached” را ذخیره میکند. عملکرد آن فوق العاده سریع است و کاملا از فایل های php گذر میکند.با ایجاد پیوند یکتا سفارشی دلخواه ماژول “mod_rewrite” در فایل htaccess ایجاد میشود.

۲.simple، فایل های استاتیک “supercached” توسط php میتوانند ذخیره شوند، این افزونه فایل “supercached” ذخیره خواهد کرد پیکربندی آن آسان است و نیازی به تغییر فایل htaccess نیست و همانند ماژول “mod_rewrite” میباشد. همچنین می توانید بخش های صفحه پویا در حالت کش نگه دارید.

۳.کش WP-Cache، این عمدتا برای کش صفحات برای کاربران شناخته شده، آدرس ها با پارامترها و فیدها استفاده می شود. کاربران شناخته شده در پروفایل کاربری خود وارد میشوند، بازدید کنندگان دیدگاه میگذارند، این روش انعطاف پذیر ترین حالت کش و کمی کندتر است. همچنین برای کاربران ناشناخته هم قابل مشاهده است حتی اگر supercaching غیرفعال باشد. شما می توانید بخش های پویا را در صفحه خود نیز در این حالت داشته باشید. این حالت همیشه فعال است، اما شما می توانید کش را برای کاربران شناخته شده ، آدرس ها با پارامترها یا فیدها به صورت جداگانه غیرفعال کنید. اگر فقط می خواهید از کش WP-Cache استفاده کنید، عبارت “DISABLE_SUPERCACHE” را در wp-config.php به ۱ تغییر دهید.

اگر ویرایش فایل های PHP برای شما سخت است از روش simple (روش پیش فرض) استفاده کنید.

تنظیمات افزونه wp super cache

پس از نصب افزونه، پیکر بندی افزونه در بخش تنظیمات پنل مدیریت خود میبینید در مرحله اول یک پیوند یکتا سفارشی دلخواه بسازید و بعد میتوانید تنظیمات را مشاهده و تغییراتی ایجاد کنید.

در بخش کش کردن “کش کردن روشن” را انتخاب و روی “بروز رسانی وضعیت” کلیک کنید همچنین در بخش پایین میتوانید روی گزینه “تست کش” کلیک کنید و سایت خود را تست کنید.

اکنون کش بر روی سایت شما فعال شد و به سراغ تنظیمات بعدی میرویم در تب پیشرفته روش expert را انتخاب از ماژول “mod_rewrite” استفاده کنید و در آخر بروز رسانی وضعیت را بزنید، در روش پیش فرض توسط  php فایل های کش ارائه میشود به این دلیل از روش دوم بهتر است استفاده کنید.

در پایین، بخش “زمان ابطال & کالکشن زباله” مدت زمانی که کش را نگهداری میکند را نشان میدهد و میتوانید آن را تغییر دهید.

همچنین در تب پیش بارگذاری میتوانید تعیین کنید که کش فایل های شما هر چند دقیقه یکبار به روز رسانی شود.

موفق و پیروز باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *