هاست ایران یا خارج, کدام گزینه مناسب تر است

هاست ایران یا خارج, کدام گزینه مناسب تر استReviewed by Mehdi on Jan 12Rating: 5.0هاست ایران یا خارج, کدام گزینه مناسب تر استهاست ایران یا خارج, کدام گزینه مناسب تر است,سئو,هاست ایران,هاست خارج,هاست,بهترین هاست,سئو سایت,سئو هاست,کدام هاست برای سئو بهتر ازست,بهترین قالب برای سئو وب

هاست ایران یا خارج, کدام گزینه مناسب تر است

این جمله ای است که خیلی از افرادی که به تازگی به دنیای کاربران و توسعه دهندگان دنیای مجازی پیوسته اند در ذهن دارند. شاید شما هم یکی از این افراد هستید… مدیر سایتی که در شرف تأسیس است، فردی که تمایل به طراحی و برپایی سایت برای شرکت، مدرسه، مغازه، دانشگاه، موسسه، سازمان و یا هر نهادی را دارد و یا شاید هم کاربر حرفه ای رایانه ای که وقتی در عرصه انتخاب یک میزبان خوب وارد شده است هرچه بیشتر تحقیق می کند بیشتر مردد می شود.


هاست ایران

این روزها پلن های هاست داخل کشور توسط میزبان هایی مانند تبیان، آسیاتک و … ارائه شده و برای خیلی از وبمسترها سواله که برایسئو، هاست داخل ایران بهتره یا هاست خارج از کشور؟ برای همین خواستم تو این نوشته کامل این مسئله را براتون روشن کنم.

اولا باید این را بدونیم که هاست داخل ایران و هاست خارج ایران یعنی چی؟

میزبان وب امکاناتی داره که در مکانی قرار داره و از اون منطقه محتوای سایت شما برای بازدیدکنندگان ارسال میشه. حالا وقتی میگیم هاست ایران یعنی کلا سرور و امکانات میزبانی در خود ایران هست و وقتی میگیم هاست خارج، یعنی خارج از مرزهای ایران مثلا در آلمان، آمریکا، کانادا و … قرار داره.

فقط توجه کنید که اگه شرکت ارائه کننده هاست شما در ایران هست لزوما دلیل نمیشه هاست ایرانه. مثلا سرویس هایی که شرکت نت افراز در حال حاضر ارائه میکنه هاست خارج از کشور هست نه داخل کشور و اون ها فقط فروشنده هاست خارجی هستند.

خوب حالا بریم سر مزایا و معایب هاست های داخل کشور و خارج کشور برای سئو سایت:

مزیت کلی هاست ایران نسبت به هاست خارج از کشور بر میگرده به سرعت لود سایت برای بازدیدکنندگان داخل ایران. یعنی شما اگه بازدیدکنندگانتون از داخل ایران باشند، صفحات شما برای اون ها سریعتر بارگزاری میشه. توضیحش هم خیلی سادست، مثل اینکه شما بخواهید با ماشین از تهران برید شمال یا از اصفهان برید شمال؟ قطعا مسیر رسیدن از تهران به شمال کوتاه تره و بهتر.

سئو

دقیقا همین مزیتی که گفتیم، عیب هاست داخل ایران برای سئو سایت میشه. میگید چرا؟ چون وقتی سرعت بارگزاری برای کاربران داخل کشور خوب میشه، برای کاربران خارج از کشور که مهترین اون ها روبوت های موتورهای جستجو از جمله روبوت های گوگل هستند، خیلی بالا میره و دقیقا از همون جاییکه گوگل رو مسئله سرعت بارگزاری سایت حساسه، همین امر یک نمره منفی برای سئو سایت شما خواهد بود.

پس در آخر باید بدونید که اگه به فکر جذب بازدیدکننده از موتورهای جستجو هستید، اصلا سراغ هاست ایران نرید. ولی اگه نوع سایتتون طوریکه کاری به موتورهای جستجو ندارید، حتما هاست داخل ایران را انتخاب کنید. همچنین در انتخاب هر کدوم اون ها دقت کنید که هاستتون پشتیبانی قوی و خوبی داشته باشه.

تعدادی از نکات:

– بهتر است اگر قصد ساخت انجمن را دارید از هاست های ایران استفاده کنید به دلیل بالاتر بودن سرعت برای کاربران .

– وب سایت شما چه بر روی سرور داخل کشور و چه بر روی سرور خارج کشور قرار داشته باشد از کلیه نقاط دنیا قابل دسترسی می باشد و این سرویس ها مختص به منطقه خاصی نیست.
– برخی از کاربران به اشتباه گمان می کنند که سرویس هاست ایران تنها برای دامنه های ملی قابل استفاده می باشد، باید عرض شود که این تفکر کاملا اشتباه است و هر دو سرویس هاست ایران و خارج از ایران برای کلیه دامنه های ملی و بین المللی قابل استفاده می باشد.

مطالب مرتبط

3 دیدگاه‌

  1. تصفیه فاضلاب بهداشتی-انسانی گفت:

    ممنونم از مقایستون.

  2. سجاد گفت:

    یعنی هاست ایران نگیریم ؟؟

  3. کاترین گفت:

    هاست خارج برای موتور جستجو بهتره من الان هاست خارج پویاسازان را دارم و کاملا راضی هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *